18 jun 2013

A MEDIACIÓN

Somos tres, Brenda Retazzi de 3º B, Natalia Seoane de 2º-B e Lucía Fernández de 3º-A.
Somos as alumnas mediadoras do IES XOÁN MONTES.  Levamos dous anos formándonos para poder mediar en conflitos. A nosa mediación é voluntaria, confidencial e está baseada no diálogo.

O proceso de mediación supón varias fases:

Na fase previa créanse as condicións que facilitan o acceso á mediación. Nela fálase coas partes por separado, explícase o proceso a seguir e solicítase o seu consentimento para acudir a premediación.

Os mediadores debemos, en todo momento, mostrar interés e neutralide con unha escoita activa. Para iso aclaramos, parafraseamos, relectimos e resumimos.

O da escoita activa debe ser explicado un pouco mellor, porque nela distínguense cinco técnicas:

·         Amosar interere: non estar dacordo nen en desacordo, empregando para elo palabras neutrais.
·         Clarificar: aclarar o dito e obter máis información.
·         Parafrasear: demostrar que estamos comprendendo o que pasa, repetindo as ideas e feitos básicos.
 ·         Reflectir: axudar a que a outra persoa sexa máis consciente do que sinte.
 ·         Resumir: xuntar feitos e ideas importantes repetindo as ideas principais. 

Despois disto hai que intentar aclarar o problema e propor solucións chegando a un acordo, avaliando as propostas, vantaxes e dificultades de ambas partes en conflito.

Os estilos de afrontamento do conflito son catro:
·         Competición: Eu gaño/ti perdes.
·         Cooperación: Ti gañas/eu gaño.
·         Evasión: Eu perdo/ti perdes.
·         Acomodación: Eu perdo/ti gañas.

O vindeiro curso temos pensado crear un blog, para que tanto profesores/as como alumnos/as poidan plantexarnos os seus problemas e nós poidamos axudalos.

                                                                              Natalia Seoane, 2º ESO-B

No hay comentarios:

Publicar un comentario